Σάββατο 11 Σεπτεμβρίου 2021

    ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ

Με την ευκαιρία της έναρξης της σχολικής χρονιάς 2021 - 2022 ευχόμαστε σε όλες / όλους σας καλή δύναμη, υγεία και δημιουργία. Με ιδιαίτερη ικανοποίηση χαιρετίζουμε τον μόνιμο διορισμό των 11.700 εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση (ύστερα από τους 4.500 της Ειδικής Αγωγής το 2020) και καλοσωρίζουμε όσες / όσους τοποθετήθηκαν στις σχολικές μονάδες του Νομού μας.

Η έναρξη της φετινής σχολικής χρονιάς βρίσκει το χώρο της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε μια κατάσταση ανασυγκρότησης και προσαρμογής σε δεδομένα που σχετίζονται με την εξέλιξη της πανδημίας στη χώρα μας. Η χρονιά που πέρασε κατέδειξε ότι όλοι οι συνάδελφοι με υψηλό αίσθημα ευθύνης απέναντι στην ελληνική κοινωνία, τους μαθητές και τις οικογένειές τους, επιτελέσαμε το καθήκον μας όσο καλύτερα μπορούσαμε και παρείχαμε το μορφωτικό αγαθό κάτω από ιδιαίτερα δύσκολες και αντίξοες συνθήκες.

Όλοι συμφωνήσαμε ότι η χρήση της τεχνολογίας δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία. Αυτή η παραδοχή απέδειξε ότι συνάδελφοι που υποστηρίζουμε διαφορετικές ιδεολογικές και πολιτικές απόψεις μπορούμε να συμφωνήσουμε σε θέματα που αφορούν τόσο άμεσα και ουσιαστικά την καθημερινή μας εργασιακή πραγματικότητα - πέρα από τις αγκυλώσεις του πρόσφατου και του απώτερου παρελθόντος. Κατά τη διάρκεια του προηγούμενου σχολικού έτους, με τα σχολεία κλειστά κατά το μεγαλύτερο διάστημα, τέθηκαν βιαστικά και με τη διαδικασία του επείγοντος πολλά σημαντικά ζητήματα τα οποία αφορούσαν την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας, τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας των σχολικών μονάδων, το χαρακτηρισμό σχολείων ως πρότυπων / πειραματικών, την ατομική αξιολόγηση του εκπαιδευτικού προσωπικού και την επιλογή στελεχών εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι όλα τα παραπάνω δεν έχουν συζητηθεί επαρκώς από την εκπαιδευτική κοινότητα ούτε μπορούν να επιβληθούν άνωθεν χωρίς πρώτα να υπάρξουν οι απαραίτητες συγκλίσεις. Άλλωστε οι εποχές της επιβολής και της αυθεντίας έχουν περάσει ανεπιστρεπτί.

Ειδικότερα δε, το θέμα της αξιολόγησης - ενώ πλέον ΔΕΝ έχει τιμωρητικό χαρακτήρα - έτσι όπως παρουσιάστηκε εμφανίζει αρκετά κενά και έχει προϋποθέσεις που είναι δύσκολο να υλοποιηθούν μέσα στο τρέχον σχολικό έτος (π.χ. επιλογή νέων σχολικών συμβούλων, θέσπιση κινήτρων για όσους κρίνονται θετικά, στοχευμένες και σωστά δομημένες επιμορφώσεις που θα συνεπικουρούν το εκπαιδευτικό έργο κλπ.). Η αξιολόγηση, εφόσον συμφωνούμε ότι αποτελεί μέσο βελτίωσης για την εκπαιδευτική διαδικασία και την επαγγελματική εξέλιξή μας, οφείλει να λάβει υπόψη της τις ανάγκες μας, τις ιδιαίτερες συνθήκες εργασίας μας, τις αμοιβές μας, τα εξωδιδακτικά μας καθήκοντα κ.λ.π. Σε διαφορετική περίπτωση θα είναι μια διαδικασία προσχηματική, χωρίς στόχευση και με αμφίβολο αποτέλεσμα. Η Ο.Λ.Μ.Ε. οφείλει με πνεύμα συνεργασίας να θέσει όλα τα παραπάνω στην ηγεσία του Υ.ΠΑΙ.Θ., να διατυπώνει ρεαλιστικές και τεκμηριωμένες θέσεις που συμβαδίζουν με τη σύγχρονη πραγματικότητα που βιώνει η χώρα και η εκπαίδευση και να ξεφύγει από αναχρονιστικές απόψεις παλαιότερων εποχών.

Επιπλέον, το θέμα του εσωτερικού κανονισμού που ζητήθηκε να καταθέσουν τα σχολεία θα πρέπει να επανεξεταστεί διότι αφήνει αρκετά θολά σημεία σχετικά με το βαθμό εμπλοκής των Συλλόγων Γονέων & Κηδεμόνων και των εκπροσώπων των Δήμων στις αποφάσεις της σχολικής μονάδας.

Επίσης, η πρόταση χαρακτηρισμού κάποιων σχολείων σε Πρότυπα / Πειραματικά με την ταυτόχρονη μεταβολή του εργασιακού καθεστώτος των διδασκόντων (απώλεια οργανικής θέσης) μας βρίσκει κάθετα αντίθετους διότι θεωρούμε μια τέτοια εξέλιξη άδικη και άνιση μεταχείριση για τους συναδέλφους εκ μέρους της Πολιτείας. Ως Δ.Α.Κ.Ε. Κορινθίας μάλιστα αντιδράσαμε έντονα και απευθύναμε Ανοιχτή Επιστολή στους βουλευτές του Ν. Κορινθίας με αποτέλεσμα να μην συμπεριληφθεί στη σχετική υπουργική απόφαση το 3ο Γυμνάσιο Κορίνθου που είχε προταθεί για Πειραματικό.

Τέλος, στις 7 Νοέμβρη 2020 είχαμε τη διεξαγωγή εκλογών για τα Υπηρεσιακά Συμβούλια - για πρώτη φορά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας. Κάποιοι πίστεψαν ότι καλώντας τους συναδέλφους σε αποχή θα κατάφερναν να αναγκάσουν το Υπουργείο σε αναδίπλωση και θα κέρδιζαν την παράταση της θητείας τους για 2 επιπλέον χρόνια χωρίς εκλογές. Έφτασαν μάλιστα στο σημείο να απειλήσουν συναδέλφους με διαγραφές από την Α΄ Ε.Λ.Μ.Ε., εάν συμμετείχαν στις εκλογές. Δυστυχώς όμως γι΄αυτούς αποδείχτηκε ότι η Δημοκρατία δεν έχει αδιέξοδα και κυρίως αποδείχθηκε ότι οι θεσμοί δεν υποκύπτουν σε εκβιασμούς. Η Δ.Α.Κ.Ε. Κορινθίας επιδίωξε αρχικά συναινετική λύση προτείνοντας αναβολή των εκλογών για εύλογο χρονικό διάστημα χωρίς όμως να βρει ανταπόκριση. Μπροστά τελικά στο ενδεχόμενο να ορίσει η ίδια η Διοίκηση μέλη του Π.Υ.Σ.Δ.Ε. σε αντικατάσταση των αιρετών μας εκπροσώπων,  ομόφωνα αποφασίσαμε να στηρίξουμε τους 2 τακτικούς αιρετούς μας στο Π.Υ.Σ.Δ.Ε. Κορινθίας (και τους 2 αναπληρωματικούς τους) και να μην υποκύψουμε σε εκβιασμούς και απειλές. Τις απαξιωτικές προς τα πρόσωπα των αιρετών μας ανακοινώσεις (με ονομαστικές αναφορές) της Α΄ και της Β΄ Ε.Λ.Μ.Ε. Κορινθίας που ακολούθησαν τις αφήνουμε στην κρίση των συναδέλφων.

Η Δ.Α.Κ.Ε. Κορινθίας, στις δύσκολες αυτές συνθήκες, δεν αρνήθηκε να ανταποκριθεί στο μερίδιο ευθύνης που της αναλογεί για την εκπροσώπηση στο Υπηρεσιακό Συμβούλιο. Στο πλαίσιο αυτό καταβλήθηκαν εξαντλητικές προσπάθειες επίλυσης χρόνιων προβλημάτων, όπως η απόδοση σχεδόν εβδομήντα (70) οργανικών θέσεων σε επί συναπτά έτη υπό ομηρεία συναδέλφους - είτε αυτοί βρίσκονταν στη διάθεση Π.Υ.Σ.Δ.Ε. είτε περιφέρονταν από μακρινό σε μακρινό για αυτούς σχολείο αλλά και η σύμφωνη με τους ενδιαφερομένους άρση υπεραριθμιών. Διεκδικήσαμε και πετύχαμε περισσότερους από εκατό μόνιμους διορισμούς, διαδικασία λησμονημένη για τα σχολεία της Δ.Ε. Κορινθίας. Οι νεοδιόριστοι συνάδελφοι τοποθετήθηκαν σχεδόν δύο στους τρεις σε σχολική μονάδα 1ης επιλογής τους & σε ποσοστό μεγαλύτερο του 80%, σε σχολείο 1ης ή 2ης επιλογής. Καταβάλαμε και συνεχίζουμε να καταβάλουμε, κάθε δυνατή προσπάθεια ικανοποίησης των αιτήσεων για αποσπάσεις εντός Π.Υ.Σ.Δ.Ε. (όπως και για διαθέσεις σε όμορες ή πλησιέστερες σχολικές μονάδες) σε συναδέλφους για τη συμπλήρωση του υποχρεωτικού τους διδακτικού ωραρίου. Συνεχίζουμε την προσπάθεια κάλυψης λειτουργικών κενών με την διεκδίκηση προσλήψεων αναπληρωτών κατά το συντομότερο δυνατό · οι πρώτοι αναπληρωτές τοποθετήθηκαν στα σχολεία πριν την έναρξη του σχολικού έτους. Απαιτούμε την πλήρη και άμεση κάλυψη των υπολοίπων κενών με προσλήψεις αναπληρωτών με το δικαιότερο για αυτούς τρόπο.

Το κυριότερο, συνεχίζουμε την διαρκή προσπάθεια για ισότιμη και δίκαιη αντιμετώπιση όλων των συναδέλφων, επιδεικνύοντας το σεβασμό και την αξιοπρέπεια που αρμόζει τόσο στα δικαιώματά μας όσο και στο υψηλό μορφωτικό επίπεδο του κλάδου μας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου